Перша сфера відповідальності вихователя — забезпечення життя та здоров’я учнів. Для цього вихователь постійно: • слідкує за відвідуванням занять учнями; • з’ясовує причини відсутності на уроках; • володіє інформацією про стан здоров’я кожного вихованця; • розроблює комплекс заходів у класі для покращення стану здоров’я дітей, привчає їх до постійних занять фізкультурою та спортом; • організовує для них гаряче харчування.
Друга сфера діяльності — забезпечення позитивних відносин між дітьми класу, утворення приємного психологічного мікроклімату.
Третя сфера діяльності вихователя — забезпечення засвоєння учнями навчальної програми. Вихователь допомагає: • учням розробити стратегію особистісного розвитку; • інформує батьків про результати навчальної діяльності дітей; • відповідає за координацію діяльності вчителів-предметників та батьків; • займається моніторингом успішності в класі; • прогнозує результати успішності учнів; • організовує роботу з обдарованими дітьми.
Четверта сфера діяльності вихователя — виховання патріотичних почуттів, формування громадянсько-правового досвіду, розвиток в учнів соціальної компетентності. Ця сфера залежить від особистості самого педагога, його громадянської позиції. Формування громадянсько-правового досвіду проводять на основі практичної діяльності учнів.
П’ята сфера діяльності вихователя — уміння програмувати, складати модель виховання дітей у класі. Ця сфера передбачає: • визначення проблем; • бачення перспективи; • планування участі класу в різних конкурсах, змаганнях; • визначення рейтингу класу у виховному процесі.
Шоста сфера діяльності вихователя — це профілактична робота з дітьми групи ризику, залучення їх до колективної діяльності. Чітко знаючи основні сфери своєї діяльності, вихователь зможе правильно розрахувати час своєї діяльності, бути ефективним вихователем
Коментарi